Система менеджменту
Політика ТОВ ДДЗ «Енергоавтоматика» щодо забезпечення стабільного функціонування та постійного вдосконалення інтегрованої системи менеджменту якості і системи екологічного менеджменту будується на задоволенні поточних і прогнозованих потреб споживачів стартерних акумуляторних батарей.
Системи менеджменту якості приводяться в рух вимогами споживачів нашої продукції. Споживачам необхідна продукція, характеристики якої задовольняли б їх потреби та очікування. Для підтримки постійної задоволеності споживача наше підприємство постійно вдосконалює свою продукцію та процеси. СМЯ нашої організації, як один з інструментів менеджменту, дає впевненість вищому керівництву нашої організації та її споживачам, що ми здатні поставляти продукцію, яка постійно відповідає вимогам (необхідної якості, в необхідній кількості за встановлений період часу, витративши на це встановлені ресурси).
СМЯ заснована на вісьми принципах менеджменту якості:
01Оріентація на споживача - ми робимо те, що хоче споживач зараз і захоче в майбутньому, навіть якщо він цього не усвідомлює.
02Лідерство керівника - так як наша організація діє завжди в рамках обмеженості ресурсів і вхідних даних у конкурентному середовищі, то тільки лідер, що володіє баченням, силою духу здатний забезпечити досягнення її цілей (місії).
03Залучення персоналу - так як персонал нашого підприємства є її основним ресурсом і одночасно найбільш чутливою зацікавленою стороною - опора лідерів на нього - запорука успіху.
04Процесний підхід - СМЯ нашого підприємства не статичне сполучення і її елементами є процеси, через які досягаються цілі, тобто через процеси забезпечуються будь-які зміни.
05Системний підхід до менеджменту - передбачає врахування всіх факторів, що впливають на зовнішню і внутрішню середу нашої організації.
06Постійне поліпшення - основа сучасного менеджменту, яка передбачає постійну адаптацію до здійснених та очікуваних змін в середовищі, а іноді і формує їх.
07Прийняття рішень, заснованих на фактах - нагадування про те, що стабільність функціонування організації можлива не тільки на основі інтуїції, але і з використанням даних вимірювань.
08Взаємовигідні відносини з постачальниками - разом з принципом орієнтація на споживача ми створюємо стійкі ланцюги постачань на основі взаємовигідного співробітництва.
Метою СМЯ є відповідність результатів процесів компанії потребам споживача, організації та суспільства. (Відповідність як явним вимогам, так і мається на увазі потребам).
Постійне поліпшення якості продукції та зниження витрат на забезпечення якості за допомогою використання циклу PDCA (цикл Демінга), що складається з: планування, дії, аналізу, коригування (усунення причин невідповідності, а не просто корекція отриманих результатів);
створення у споживачів впевненості у відсутності браку за рахунок сертифікації системи менеджменту якості.
- Попередження причин дефектів.
- Залучення всіх співробітників у діяльність по поліпшенню якості.
- Активне стратегічне управління.
- Безперервне вдосконалення якості продукції та процесів за рахунок коригувальних та запобіжних заходів.
- Використання наукових підходів у вирішенні завдань.
- Регулярна самооцінка.
- Методичні засоби
- Засоби для збору даних.
- Засоби надання даних.
- Методи статистичної обробки даних, наприклад Індекси відтворюваності, Контрольні карти Шухарта.
- Теорія загального менеджменту.
- Теорія мотивацій і міжособистісних відносин.
- Економічні розрахунки.
- Системний аналіз виробництва, наприклад
- Управління за допомогою планування.
Складові
Основні складові систем менеджменту якості:
- Встановлення потреб і очікувань споживачів та інших зацікавлених сторін організації у сфері якості виробленої продукції або послуги.
- Наявність політики та цілей організації (або виділеної частини організації), відповідним задоволенню зумовлених потреб споживачів (зовнішніх і внутрішніх).
- Постановка Наукові школи і напрямки менеджменту # Процесний підхід в управлінні '' 'процесів' '' і відповідальних за них, необхідних для досягнення цілей організації (або виділеної частини організації). Реалізація процесного підходу при досягненні цих цілей.
- Визначення необхідних ресурсів і забезпечення ними відповідальних за процеси для досягнення цілей організації (або виділеної частини організації).
- Розробка та застосування методів для вимірювання результативності та ефективності кожного процесу на основі ключових показників якості.
- Визначення механізмів, необхідних для попередження невідповідностей та усунення їх причин. І реалізація даних механізмів у процесах СМЯ.
- Розробка та застосування процесу постійного поліпшення всієї СМЯ.
ISO / TS 16949 (ISO / ТУ 16949) - це міжнародний галузевий стандарт, а також технічна специфікація, розроблена Міжнародною організацією зі стандартизації ISO. Стандарт описує вимоги до систем менеджменту якості підприємств, що займаються проектуванням, розробкою, виробництвом, встановленням та обслуговуванням продукції автомобільної промисловості.
Цілями створення ISO / TS 16949 є установка вимог до системи управління якістю, яка спрямована на:
- постійне поліпшення;
- запобігання дефектів;
- зниження варіацій і втрат в ланцюзі постачань.
PPAP (Production part approval process) – Процес схвалення виробництва компонента.
FMEA (Failure mode and effects analysis) – Аналіз видів і наслідків потенційних відмов.
SPC (Statistical process control) – Статистичне управління процесами.
MSA (Measurement System Analyses) – Аналіз вимірювальних систем.